علت بخار نکردن اتو چیست؟

علت بخار نکردن اتو چیست؟

بخار نکردن اتو یا کم شدن بخار اتو از مشکلات رایج استفاده از اتو بخار است.

کم شدن بخار اتو پس از مدتی مشکلی است که افراد کم و پیش با آن مواجه شده اند. به خوبی اتو نشدن لباس ها، آسیب دیدن پارچه و سخت شدن روند اتوکشی، مشکلاتی ست که در نتیجه بخار نکردن اتو ایجاد می شوند. با پایین آمدن راندمان اتو بخار، افراد به دلیل نداشتن آگاهی در این زمینه و جستجو نکردن راه حلی یرای آن ، اتو بخار خود را کنار می گذارند. با بلا استفاده شدن اتو بخار یا اتوی دیگری جایگزین می کنند و یا لباس های خود را به خشک شویی می سپارند. چنانچه استفاده پر مصرف از اتو بخار دارید در ادامه مقاله با ما باشید علاوه بر ارائه راه حل هایی برای بخار نکردن اتو، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد، چگونه از کم شدن بخار اتو جلوگیری کنید.

 

 

چرا اتو بخار نمی کند؟

برای پاسخ به این سوال نیاز است نمایی از مکانیزم اتو بخار ارائه دهیم تا درک بهتری از ادامه مطلب به دست آید. حرارت دهی اتو بخار به وسیله المنت اتو و ترموستات اتو انجام می پذیرد. مخزن آب و منافذ بخارده در روند مکانیزم اتو بخار قرار دارند. ایجاد بخار با تبخیر آب درون مخزن اتو بخار انجام می شود. دمای مورد نیاز برای تبخیر توسط المنت و اتومات اتو بخار فراهم می شود. حال سوال این است: چرا اتو بخار نمی کند؟ و پاسخ چیزی خارج از مکانیزم اتو بخار نیست.

4 دلیل بخار نکردن اتو 

  • کم بودن آب مخرن اتو بخار
    اتو برای بخار کردن باید آب کافی داشته باشد. مقدار آب نباید خیلی کم و نه آنقدر زیاد باشد که حین اتوکشی از اتو بیرون بریزد.

 

  • تنظیم ناصحیح درجه حرارت اتو بخار
    آب مخزن اتو برای بخار شدن باید به میزان مشخصی حرارت ببیند. از این رو به درجه حرارت تنظیم شده اتو دقت شود.

 

  • خراب شدن ترموستات اتو بخار
    حرارت اتو بخار به وسیله المنت ایجاد می شود. ترموستات نقش تغییر دمای اتو بخار را بر عهده دارد. علاوه بر این ترموستات اتو را در در جه حرارت معین ای نگاه می دارد. پس از رسیدن به دمای تنظیم شده به المنت اتو را به طور خودکار خاموش می کند. با خراب شدن ترموستات اتو بخار، امکان  تنظیم درجه حرارت اتو وجود ندارد و در نتیجه اتو بخار نمی کند. 

 

  • رسوب گیر اتو بخارانسداد منافذ خروج بخار و جمع شدن رسوب در کفی اتو
    املاح موجود در آب بخار شده به مرور زمان در کفی اتو ته نشین می شود و سبب گرفتگی روزنه های مخزن اتو بخار و کفی اتو می شود. بنابراین بخارات راه خروج از اتو را ندارند. رایج ترین علت کم شدن بخار اتو تجمع رسوبات است. 2 راهکار برای تمیر کردن جرم اتو به شما معرفی می کنیم.
    از بین بردن رسوبات اتو با استفاده از ترکیب سرکه و آب. به این صورت که این محلول را داخل مخزن اتو بخار بریزید. همچنین یک اسفنج را به ترکیب آب و سرکه سفید آغشته کنید و سپس کفی اتو را با آن تمیز کنید.
    از بین بردن رسوبات اتو با استفاده از جرم گیر اتو : رسوب گیر اتو محلولی قوی برای حل کردن رسوبات مخزن اتو و باز کردن گرفتگی منافذ کفی اتو است. رسوب گیر اتو بخار از راه کار های خانگی همچون آب و سرکه مؤثر تر است. ما به شما جرم گیر اتو آیهل را معرفی می کنیم

 

 

 

3 راهکار برای جلوگیری از رسوب گرفتن اتو

طبق آنچه بیان کردیم رسوب گرفتن اتو رایج ترین دلیل کم شدن بخار اتو است. نگهداری و استفاده صحیح از اتو بخار از رسوب گرفتن اتو جلوگیری می کند. راه های جلوگیری از جرم گرفتن اتو چیست؟

 

  • جرم زدایی با سرکهاستفاده از آب مقطر یا جوشیده شده
    رسوبات املاح جدا شده از آب در اثر حرارت است. آب مقطر فاقد املاح است و بهترین آب در استفاده از اتو بخار. آب جوشیده شده مقدار زیادی از املاح خود را در فرآیند جوشیدن از دست می دهد. از این جهت آب مقطر نسبت به آب جوشیده برتری دارد اما آب جوشیده شده در دسترس تر است. آنچه ضرورت دارد است، این که به هیچ وجه از آب معمولی استفاده نکنید.

 

  • استفاده از آب و سرکه سفید یا آب و جوش شیرین
    بهتر است هر از گاهی (بسته به میزان مصرف) ترکیب آب و سرکه و یا آب و جوش شیرین را در مخزن آب اتو بخار بریزید و بعد از 15 تا 45 دقیقه آن را خالی کنید. این کار باعث می شود مخزن اتو بخار را از ذرات رسوبات هرچند کم پاک کند و در نتیجه از تجمع رسوبات به مرور زمان جلوگیری کند.

 

  • بعد از استفاده حتما اتو را خاموش کنید . همچنین آب درون مخزن اتو بخار را تخلیه کنید.

 

اتو بخار وسیله ای ضروری است که افراد نیاز فوری به آن پیدا می کنند. دسترسی سریع به اتویی سالم در منزل از این جهت حائز اهمیت است. نگهداری از اتو همان پیشگیری بهتر از درمان است. پس روش های نگهداری از اتو را به کار ببندید.  در صورت خرابی اتو می توانید با تهیه قطعه یدکی اتو و تعویض آن، امکان استفاده دوباره از اتو را فراهم کنید. 

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *